WEKO3
アイテム
学修到達度と自己評価の相互浸透に関する一考~コンピテンシーに基づく学修成果の統計分析~
https://doi.org/10.20830/00000006
https://doi.org/10.20830/000000066589826d-2902-40af-9191-1f5c73fa53a0
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
紀要2019.15-28 (1.9 MB)
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2019-04-16 | |||||||||||||||||||||
タイトル | ||||||||||||||||||||||
タイトル | 学修到達度と自己評価の相互浸透に関する一考~コンピテンシーに基づく学修成果の統計分析~ | |||||||||||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||||||||||
タイトル | ||||||||||||||||||||||
タイトル | A Study on The Interpenetration of Academic Achievements and Self-evaluations― Statistical Analysis of Two Instructional Outcomes Based on The Competency Model ― | |||||||||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||||||||||
言語 | ||||||||||||||||||||||
言語 | jpn | |||||||||||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||||||
主題 | 学修成果|学修到達度|自己評価|統計解析 | |||||||||||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||||||
主題 | Learning Outcomes | |||||||||||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||||||
主題 | Academic Achievements | |||||||||||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||||||
主題 | Self-evaluations | |||||||||||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||||||
主題 | Statistical Analysis | |||||||||||||||||||||
資源タイプ | ||||||||||||||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||||||||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||||||||||||||
ID登録 | ||||||||||||||||||||||
ID登録 | 10.20830/00000006 | |||||||||||||||||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||||||||||||||||
著者 |
平田, 孝治
× 平田, 孝治
× 岡嶋, 一郎× 福元, 裕二× 辻, 裕一× 和田, 佳奈美× 松田, 佐智子× モハメッド ノル・, アンワー× 尾道, 香奈恵× 津上, 佳奈美× 春原, 淑雄× 赤坂, 久子× 高元, 宗一郎× 溝田, 今日子× 小川, 智子× 立川, かおり× 占部, 尊士
× 西田, 明史× 川邊, 浩史× 吉村, 浩美× 馬場, 由美子× 武富, 和美
× 田中, 知恵× 西岡, 征子
× 野口, 美乃里× 牛丸, 和人× 米倉, 慶子× 桑原, 雅臣 |
|||||||||||||||||||||
抄録 | ||||||||||||||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||||||||||||||
内容記述 | In the learning outcomes, the relationship between objective and subjective measures is an issue of educational measurement. In this paper, we clarified the correlation derived from the semester-linkage of academic achievements and self-evaluations based on the competency model in NUJC. In the principal component analysis, it was suggested that the self-evaluations include roughly two directions of general ability and professional ability, and that the academic achievements depend on the curriculum and the methods of learning and evaluation, basically. The interpenetration of academic achievements and self-evaluations depend on intermediate factors that rule their linkage. The factors are supposed to be formed by two components: the faculties’ factors such as curriculum, methods of learning and evaluation including cognitive learning and the environment of “learning- background” (e.g., Hidden curriculum and Student support); the student's factors such as acquired abilities including motivation, personality and self-consciousness. | |||||||||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||||||||||
書誌情報 |
ja : 永原学園西九州大学短期大学部紀要 en : Journal of Nisikyusyu university junior college 巻 49, p. 15-28, 発行日 2019-03-18 |
|||||||||||||||||||||
出版者 | ||||||||||||||||||||||
出版者 | 西九州大学短期大学部 | |||||||||||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||||||||||
ISSN | ||||||||||||||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||||||||||||||
収録物識別子 | 2434-7833 |