WEKO3
アイテム
小学校における臨床心理学的技法を用いた「心の授業」の実践(1)-描画法(スクイグル)を活用した取り組み-
https://doi.org/10.20830/00000005
https://doi.org/10.20830/0000000579ab7833-5ddd-4bf3-bbad-3610d003822f
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
紀要2019-8-14 (6.6 MB)
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2019-04-16 | |||||||||||||
タイトル | ||||||||||||||
タイトル | 小学校における臨床心理学的技法を用いた「心の授業」の実践(1)-描画法(スクイグル)を活用した取り組み- | |||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||
タイトル | ||||||||||||||
タイトル | The Practice Report of Psychological Education Using Drawing Method In Elementary School─ Efforts Utilizing Squiggle ─ | |||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
言語 | ||||||||||||||
言語 | jpn | |||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | スクイグル|心の授業(心理教育)|臨床心理士 | |||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | squiggle | |||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | psychological education | |||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | clinical psychologist | |||||||||||||
資源タイプ | ||||||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||||||
ID登録 | ||||||||||||||
ID登録 | 10.20830/00000005 | |||||||||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||||||||
著者 |
津上, 佳奈美
× 津上, 佳奈美
× 西村, 喜文
|
|||||||||||||
著者(英) | ||||||||||||||
姓名 | Kanami TSUGAMI | |||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
著者(英) | ||||||||||||||
姓名 | Yoshihumi NISHIMURA | |||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
抄録 | ||||||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||||||
内容記述 | This is a report of psychological education that writers conducted it in an elementary school. We did this program for all children of an elementary school. And, teachers participated there, too. ① Squiggle is done in a pair. ② 6 people do story making using all works by a group. ③ Children announce a story. We analyzed the work of children, the impressions of children and teachers, the state of activities, and examined the significance of using drawing method for psychological education. We examined the effect of the psychological education of the teacher participation type. The feature of this program is handling images and including play elements. Its features have stimulated the child's internal energy and encouraged expressions of thought and feelings abundantly. In addition, teachers experienced a receptive manner, and it was connected for the making of base of the education consultation system because the teacher participated in the program. |
|||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
書誌情報 |
ja : 永原学園西九州大学短期大学部紀要 en : Journal of Nisikyusyu university junior college 巻 49, p. 7-13, 発行日 2019-03-18 |
|||||||||||||
出版者 | ||||||||||||||
出版者 | 西九州大学短期大学部 | |||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||
ISSN | ||||||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||||||
収録物識別子 | 2434-7833 |